MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Certified HR Business Partner (CHRBP)

Zaawansowany i kompleksowy program przygotowujący do profesjonalnego i efektywnego pełnienia roli HR Business Partnera (HRBP) w organizacjach biznesowych różnych branż.

Uczestnicy zdobywają usystematyzowaną i praktyczną wiedzę z zarządzania zasobami ludzkimi, kształcą niezbędne kompetencje przede wszystkim w nowoczesnym strategicznym partnerstwie na poziomie najwyższego kierownictwa firm oraz w planowaniu i realizacji polityki personalnej, harmonijnie łączącej potrzeby i interesy pracodawców i pracowników.

Cel szkolenia

  • Przygotowanie pracowników ze zróżnicowanym doświadczeniem w obszarze HR do sprawnego funkcjonowania w roli HRBP
  • Przekazanie całościowego rozumienia roli HR w organizacji, zrozumienie wszystkich procesów HR-owych
  • Poznanie i nauczenie kluczowych narzędzi zarządzania kapitałem ludzkim wykorzystywanych w roli HRBP
  • Przygotowanie do wspierania kadry kierowniczej w procesach dotyczących zarządzania ludźmi

Grupa docelowa

  • HR Business Partnerzy potrzebujący kompetencji we wszystkich procesach zarządzania ludźmi w organizacji i umiejętności wspierania kadry kierowniczej i pracowników
  • Osoby rozpoczynające pracę w roli HRBP, a także zainteresowane jej podjęciem w przyszłości
  • Menedżerowie działów HR, osoby odpowiadające za rozwój pracowników w organizacji

Program

MODUŁ I. ROLA I KOMPETENCJE HRBP. (Personal branding – budowanie wizerunku HRBPRola HRBP, narzędzia HR w pracy HRBP)

1. Strategiczne podejście do HR

2. Procesy HR realizowane w organizacjach oraz rola HRBP

3. Partnerstwo w biznesie: perspektywa strategiczna i operacyjna

  •     Struktura HR dziś i docelowa
  •     Kierunki zmiany roli HR
  •     Typowe oczekiwania biznesu od HRBP
  •     Typowe zadania HRBP w organizacjach
  •     Filary skuteczności na stanowisku HRBP
  •     Korzyści dla firmy z realizacji roli HRBP
  •     Zagrożenia niespełnienia oczekiwań przez HRBP, obszary ryzyka ograniczającego pełnienie roli HRBP
  •     Oczekiwane kompetencje od osoby pracującej na stanowisku HRBP
  •     Sposób budowania zaufania pomiędzy  menedżerem a HRBP
  •     Sposób rozpoznawania potrzeb biznesu i generowania rozwiązań
  •     Sposób komunikacji HRBP z menedżerami w organizacji

4. Przykłady inicjatyw biznesowych, w których oczekiwane jest wsparcie HR

5. Oczekiwania w stosunku do HR w firmie, w jaki sposób ocenia się skuteczność/ efektywność funkcjonowania HR

6. Sposób komunikacji i budowania wizerunku HRBP

7. Narzędzia pracy HR-owca – wprowadzenie

Moduł II. KOMPENDIUM WIEDZY HR-OWCA. Narzędzia w pracy HRBP.

  1. Zarządzanie kompetencjami jako podstawa strategicznego zarządzania ludźmi

  2.  Omówienie najważniejszych narzędzi w pracy HRBP

  •     Wywiad kompetencyjny
  •     Mini AC, symulacje w procesach rekrutacji
  •     Opisy stanowisk pracy
  •     Adaptacja nowych pracowników
  •     SOOP
  •     MBO
  •     Programy talent management
  •     Przegląd narzędzi zarządzania rozwojem pracowników

Moduł III. KOMPETENCJE ROZWIĄZYWANIA TRUDNYCH SYTUACJI. Trudne rozmowy, zarządzanie konfliktem i asertywność w pracy HRBP

1. Prowadzenie trudnych rozmów w pracy HRBP

  •     Informacja zwrotna – kluczowy element rozmów z pracownikami
  •     Rozmowy korygujące
  •     Rozmowy oceniające
  •     Rozmowy rozwojowe
  •     Zwalnianie pracowników

2. Rozwiązywanie konfliktów

  •     Narzędzia rozwiązywania trudnych problemów w zespołach pracowniczych
  •     Stosowanie skutecznych technik radzenia sobie z emocjami i napięciem własnym i zespołu w sytuacjach konfliktowych
  •     Efektywne zachowania w sytuacjach konfliktowych
  •     Przyczyny powstawania konfliktów – koło konfliktów
  •     Etapy eskalacji konfliktu
  •     Sposoby diagnozowania typów sytuacji konfliktowych
  •     Strategie i metody rozwiązywania konfliktów
  •     Postępowanie z „trudnymi” współpracownikami
  •     Postawa asertywna w procesie rozwiązywania konfliktów

3. Asertywność w pracy HRBP


  •     Czy jestem asertywny? – diagnoza własnej postawy
  •     Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna)
  •     Dostosowanie rodzaju asertywności do rozmówcy
  •     Rozpoznanie własnych zachowań – „Mapa asertywności”
  •     Identyfikacja głównych blokad naszej asertywności
  •     Budowanie postawy asertywnej
  •     Elementy zachowania asertywnego
  •     Asertywna komunikacja jako podstawowe narzędzie osiągania celów i wywierania wpływu
  •     Asertywne egzekwowanie celów i zadań
  •     Narzędzia asertywności

4. Techniki wywierania wpływu na odbiorcę wg Cialdiniego i Hogana – sztuka perswazji

MODUŁ IV. KOMPETENCJE ZARZĄDZANIA PROJEKTEM. Przygotowywanie, realizacja i wdrażanie projektów przez HRBP

1. Zarządzanie projektem w świetle wprowadzania zmian organizacyjnych

2. Etapy projektów organizacyjnych:

  •     definiowanie projektu,
  •     planowanie projektu,
  •     realizacja projektu,
  •     zamknięcie projektu.

3. Uczestnicy projektów

4. Zarządzanie projektem:

  •     zarządzanie celem i zakresem projektu,
  •     zarządzanie czasem w projekcie,
  •     zarządzanie zasobami w projekcie,
  •     zarządzanie kosztami projektu,
  •     zarządzanie zmianą,
  •     zarządzanie ryzykiem w projekcie,
  •     zarządzanie jakością w projekcie,
  •     zarządzanie komunikacją i raportowaniem w projekcie,
  •     zarządzanie testem i wdrożeniem w projekcie.

5. Czynniki sukcesu w projekcie

Moduł V. KOMPETENCJE ZARZĄDZANIA ZMIANĄ W ROLI HRBP

  •     Zarządzanie zmianą
  •     Pojęcie zmiany organizacyjnej
  •     Etapy wprowadzania zmian
  •     Inicjowanie zmian
  •     Planowanie zmian
  •     Zarządzanie procesem zmian – czynniki sukcesu zmiany
  •     Emocje pojawiające się w procesie zmian
  •     Dynamika grupy, faza rozwoju organizacji a proces zmiany
  •     Rola kadry kierowniczej w procesie zmiany
  •     Sposoby angażowania pracowników w zmiany
  •     Komunikacja w zmianie
  •     Zarządzanie reakcjami na zmianę, rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany
  •     Przyczyny niepowodzeń zmian – analiza błędów

MODUŁ VI. KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE. HRBP jako partner kadry kierowniczej w zarządzaniu zespołem

1. Rola szefa, kluczowe kompetencje oczekiwane od kierowników

2. Wizja swojej komórki organizacyjnej przez lidera

3. Przywództwo sytuacyjne i sposób pracy menedżera z pracownikami na różnym etapie rozwoju

  •     Dojrzałość pracownika – charakterystyka, diagnoza
  •     Funkcjonowanie menedżerów o różnych stylach i pracowników o różnych poziomach dojrzałości
  •     „Motywacyjny katalog zachowań menedżerskich” – jakie działania menedżerskie motywują  pracowników o różnym typie dojrzałości zawodowej
  •     Narzędzia transferu odpowiedzialności ‘w dół’: od D1 do D4 – w jakich sytuacjach postępować autokratycznie, a w jakich demokratycznie,  aby rozwijać ludzi
  •     Komu i co delegować – delegowanie uprawnień

4. Prowadzenie spotkań i dyskusji

  •     Prowadzenie spotkania
  •     Prowadzenie dyskusji
  •     Facylitacja dyskusji grupowej
  •     Co sprawia, że spotkanie jest udane? – ostateczne rekomendacje i najlepsze praktyki

5. Zasady motywującej komunikacji w rozwijaniu pracowników

  •     Expose szefa
  •     Feedback codzienny, bieżący i cykliczny jako silny impuls do rozwoju zawodowego
  •     Wyrażanie szacunku i uznania
  •     Trudne sytuacje kierownicze i sposoby postępowania – trening umiejętności

MODUŁ DODATKOWY: Coaching Fundamentals Certificate

W ramach programu CHRBP uczestnicy mają możliwość zrealizowania modułu coachingowego Coaching Fundamentals Certificate (CFC).

Uczestnicy mają także możliwość uzyskania certyfikatu coachingowego na poziomie Certified Coach akredytowanego przez  International Institute of Coaching & Mentoring  oraz Institute of Leadership & Management.  Uzyskanie certyfikatu wymaga zrealizowania dodatkowych aktywności oraz wniesienia opłaty certyfikacyjnej w wysokości 1500 zł. W celu rozpoczęcia procesu prosimy o kontakt telefoniczny (022) 768 20 22 lub mailowy: szkoleniaotwarte@ibd.pl

Certyfikaty

  • Certyfikat IBD Business School
  • Certyfikat International Education Society (opcjnalne)
  • Certyfikat coachingowy Noble Manhattan Coaching (opcjonalne)

Informacje podstawowe

Cena: 8500 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem Pobierz ofertę/formularz zamówienia

Dane kontaktowe

Osoba kontaktowa: Daniel Grzeszkiewicz